Врз основа на програмата за ран детски развој, за возрасна група деца 2 до 3 години, денес ја обработуваме темата со наслов:
„ВОДА“ НЕЈЗИНОТО ЗНАЧЕЊЕ И СВОЈСТВА
Цели на оваа активност се:
- Усвојување на елементарни спознанија за водата,
- Развој на сезорно-перцептивните искуства,
- Поттикнување на детето за формирање почетни сознанија претстави низ практични активности.
За реализација на оваа активност ќе ви биде потребно:
- Илустрации,
- Пластични чаши/стаклени садови,
- Вода обична и врела,
- Сол,
- Бибер,
- Шеќер,
- Вреќичка чај,
- Коцки мраз.
Опис на активноста која можете да ја реализирате заедно со вашите деца кои се на возраст од 2 до 3 години.
Активноста ја започнуваме со разговор за водата која е најбитен елемент во природата и во животот на целиот растителен и животински свет.
Што е вода?
За што ни служи водата?
Родителите водени од поставените илустрации ќе ги насочуваат децата кон одговорите со нивно надополнување.
Од прикажаните илустрации може да се заклучи дека Водата ни служи за:
1. Пиење
2. Одржување на личната хигиена (миeње на лицето, рачињата, забите и телото)

Каква може да биде водата и кои се нејзините основни својства ги разработуваме низ главниот дел од активноста.
Сега земете една чаша, наполнете ја со вода и дајте ми на детето да ја вкуси, да ја допре и помириса.
Во меѓувреме поставувајте му прашања:
Дали има боја водата?
Каков е најзиниот мирис а каков е нејзиниот вкус?
Можеме ли да ја допреме со рачињата, дали е тврда или мека?
Низ прашањата и дадените одговори од страна на родителите детето ќе утврди дека водата нема боја, мирис, ниту вкус и дека е провидна.

Но, треба да се знае дека својствата водата ги менува зависно на кој начин човекот ја употребува.
Земете две чаши, наполнете ги со вода во едната ставете сол, а во другата бибер како на сликата.
Дајте му на детето да ги вкуси и помириса, солената ќе се увиди дека го променила вкусот а пак бојата останала непроменета.
Водата во која ставивме бибер станала нечиста и матна односно неупотреблива и штетна за пиење.

На сликата во едната чаша е растворена вреќичка чај а во другата лажичка шеќер. Дајте му на детето да ги испита.
Што заклучивте?
Водата во првата чаша е топла, има жолта боја и мирис на чај,а пак втората нема боја, но вкусот го променила сега е блага и не потсетува на сокче.

Водата може да се менува зависно од температурата.
На висока температура се загрева, а на ниска зазамрзнува и од течна се менува во тврда состојба како што е прикажано на следната слика.
Коцките мраз нека ги допре детето, асоцирајте го со снегот и зимата.
Земете една чаша со вода и растворете му на детето цедевита или др.сокче, нека ви каже што се случило со водата и кои се сега својствата на сокчето.
Со реализација на оваа активност кај детето ќе се стекнат знаења за водата која е дар од природата, која ни дава живот и дека без неа неможеме да си го замислиме животот.
Низ овие активности се збогатуваат сетилните искуства кај децата интересот и љубопитноста.
Се надеваме дека ви се допадна денешната активност која веруваме ќе остави траги во знаењето кај децата.